Es pot innovar a l’Administració amb un butlletí electrònic?

Des de la direcció general de Recerca (Departament d’Innovació, Universitats i Empresa) treballem per aconseguir-ho. Recentment hem publicat a la revista Coneixement i Societat, editada pel Comissionat per a Universitats i Recerca, un article on expliquem tots els secrets del butlletí electrònic RECERCAT (el què, qui, com i cap a on), i aquest apunt pretén ser una síntesi d’aquest article i una invitació a la seva lectura.

Butlletí electrònic
És evident que el butlletí electrònic, en general, és una de les eines de comunicació digital més interessants que ens proporciona el màrqueting relacional.

Pel que fa concretament a RECERCAT, el butlletí de la recerca a Catalunya, els elements que l’han caracteritzat des d’un bon començament i que tractem a l’article, són, de manera resumida:

1) Un objectiu general clar: la difusió de la tasca que duen a terme les universitats, les empreses, els centres de recerca, els grups i el persona investigador a Catalunya.

2) Un públic objectiu delimitat: el personal investigador, el professorat i l’alumnat universitaris, el professorat d’ensenyament secundari i totes aquelles persones interessades per la recerca científica, la innovació tecnològica i el coneiement en general.

3) L’establiment de marca, amb un nom que recull en un sol mot la seva temàtica principal, la recerca, i un logotip els secrets del qual us seran desvetllats a l’article.

4) Una periodicitat fixa (mensual)

5) Un consell de redacció de 18 persones compromeses amb l’objectiu general, que vetlla pels continguts i per la qualitat tècnica del producte.

6) Una explotació de les potencialitats comunicatives del producte a partir de les innovadores eines que ens porporcionen les TIC i la filosofia de la web 2.0 (i que successivament han permès la incorporació d’RSS, canal de twitter, grup al facebook i publicació amb llicència Creative Commons).

A més, estem de festa. Aquest mes el butlletí electrònic RECERCAT arriba al quart aniversari, amb més vocació d’interacció i compartició que mai. Com diem  en la conclusió de l’article, la fita principal de RECERCAT és, a banda de la millora continuada del butlletí, continuar teixint noves complicitats amb els agents vinculats al sistema i consolidar les actuals, per tal de fer de RECERCAT una veritable publicació al servei del sistema català de recerca científca i innovació tecnològica.

Podeu accedir a l’article, signat per la subdirectora general de Recerca, Iolanda Font de Rubinat, la cap del servei de Planificació i Gestió de l’R+I, Àngela Bàguena, i el que això escriu des del següent enllaç.

Quant a Xavier Lasauca i Cisa

Recerca 2.0, Ciència 2.0, xarxes socials, dones i ciència, universitats, open access, open science, innovació a l'Administració, open data...
Aquesta entrada s'ha publicat en Comunicació científica, Innovació a l'Administració, Recerca i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s